Kruidvat breidt haar eigen inhouse contentproductie uit met de opening van de nieuwe Kruidvat Studio in Veenendaal. De studio speelt een centrale rol in de mid funnel contentstrategie van Kruidvat en focust op het produceren van hoogwaardige content die consumenten inspireert, informeert en activeert. Hiermee investeert het merk niet alleen in efficiëntie, maar ook in een consistente merkbeleving. Kruidvat Studio maakt het mogelijk om content structureel in eigen huis te produceren.
Contentcreatie: sneller, consistenter en efficiënter
De nieuwe creatiestudio richt zich op het creëren van authentieke en relevante content die consumenten via verschillende kanalen aanspreekt in de overwegingsfase. Hiervoor worden strategische inzichten gecombineerd met creatieve slagkracht.
‘We gebruiken datagedreven inzichten om onze formats doorlopend te verbeteren en uit te breiden,’ aldus Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat. ‘Door actief te experimenteren met AI en interactieve content, en snel in te haken op trends brengen we content continu naar een hoger niveau. Zo kunnen we echt impact maken en merkbeleving versterken.'
Door productie intern te organiseren, realiseert Kruidvat bovendien voordelen als snellere doorlooptijden, kostenbesparing en een consistente merkuitstraling. Naast interne teams is de studio ook te gebruiken door influencers van de Kruidvat Squad: enthousiaste content creators die als merkambassadeurs regelmatig inspirerende content maken voor Kruidvat.
Van blogfotografie naar hoogwaardige contentproductie
De opening van de studio is onderdeel van de lange termijn mid funnel contentstrategie van Kruidvat. Het begon in 2018 met het idee voor inhouse blogfotografie. Kruidvat Studio is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardige contentproducent van social media content tot aan marketingcampagnes. De studio wordt schaalbaar ingericht om mee te bewegen met de behoeften van verschillende afdelingen, waaronder interne communicatie en HR. Tegelijkertijd investeert Kruidvat in nieuw creatief talent om de studio toekomstbestendig te maken.
Over Kruidvat Nederland
Wie kent Kruidvat niet? Bij Kruidvat winkelen wekelijks enkele miljoenen klanten. Hiermee is Kruidvat marktleider in de health- & beautymarkt in Nederland en België. Een positie waar we trots op zijn. Ons bedrijf heeft ruim 1.250 winkels en ruim 25.000 medewerkers. Wij geven invulling aan ons motto ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod health-, beauty-, en babyartikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment producten.
Contactgegevens
-
- AS Watson Health & Beauty Benelux
- Team Corporate Communicatie
- pers@nl.aswatson.com
- +31 318 579597
Kopieer link
https://nieuws.kruidvat.nl/249821-kruidvat-investeert-in-creatieve-slagkracht-met-opening-kruidvat-studioGerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Kruidvat lanceert Digital Out of Home-netwerk in 775 winkels
Deze week start Kruidvat met de landelijke uitrol van een Digitaal-Out-of-Home (DOOH) netwerk. Voor het eerst kunnen adverteerders retailmedia on- en offline inzetten via Kruidvat
KRUIDVAT LANCEERT ONLINE MARKETPLACE
Kruidvat lanceert Kruidvat Marketplace met uitbreiding van haar assortiment in de babycategorie van 750 naar 3000 artikelen.