Onder de noemer ‘Duurzamer, doe er je voordeel mee’ geeft Kruidvat het startsein voor de campagne die draait om duurzaamheid. In deze campagne helpt Kruidvat consumenten te kiezen voor duurzamere producten. De voordeeldrogist laat zien dat duurzaamheid voor iedereen bereikbaar is. De campagne gaat komende maandag van start met onder meer een nieuwe commercial met het bekende personage ‘Lies’. Daarnaast stoppen Kruidvat en Trekpleister eveneens vanaf komende maandag met de verkoop van plastic wegwerptassen en introduceren de drogisterijketens een duurzamere shopper.
“Veel consumenten willen duurzamer leven, maar weten niet altijd waar ze moeten beginnen. In deze campagne laten we zien dat duurzamere keuzes niet altijd heel groot, ingewikkeld of duur hoeven te zijn. Vaak is het een kwestie van gewoon doen”, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van A.S. Watson. “In de commercial zien we op de inmiddels bekende ‘Lies-wijze’ dat duurzaamheid dicht bij huis begint en dat iedereen een duurzamere keuze kan maken."
Lies wil haar kinderen met de auto naar school brengen maar daar denken zij anders over; het is namelijk Doe maar duurzaam Week. De buurman complimenteert Lies vervolgens met haar keuze om dit keer met de fiets te gaan. Ook wanneer Lies in een Kruidvat winkel op aanraden van haar dochter kiest voor Natures Lip Balm wordt ze gecomplimenteerd met haar keuze. Ze reageert met ‘duurzaamheid is he-le-maal mijn ding’, wat door haar kinderen met enige scepsis wordt ontvangen. Maar wanneer de kinderen haar vervolgens op het schoolpodium uitnodigen wordt ze met haar eigen uitspraken geconfronteerd en mondt dat uit in een typische ‘Lies-situatie’.
“Met onze campagne willen we duurzaamheid zo toegankelijk mogelijk maken. Zo bieden we een ruim aanbod producten die zijn samengesteld uit duurzamere ingrediënten of materialen”, vervolgt Smith. “Neem bijvoorbeeld onze Pure & Soft luiers, onze eerste klimaatneutrale luiers. Bij Kruidvat kun je terecht voor producten die je niet alleen helpen duurzamer te leven, maar óók heel betaalbaar zijn. Zodat iedereen met duurzaamheid zijn voordeel kan doen.”
Daarnaast roepen Kruidvat en Trekpleister hun klanten eveneens vanaf maandag aanstaande op om een eigen tas mee te nemen. Klanten die toch een tas willen hebben, kunnen een duurzamere tas kopen. Deze shopper wordt gemaakt van onder meer 90 procent gerecycled plastic. Een deel daarvan is ‘ocean waste’, plastic dat uit de zee is opgevist. De maatregel scheelt de drogisterijketens jaarlijks 15 miljoen plastic tasjes, oftewel twee vrachtwagens vol wegwerptassen.
De nieuwe campagne van Kruidvat is ontwikkeld in samenwerking met DDB Unlimited en Eigen Fabrikaat en is vanaf maandag live.
Over Kruidvat Nederland
Wie kent Kruidvat niet? Bij Kruidvat winkelen wekelijks enkele miljoenen klanten. Hiermee is Kruidvat marktleider in de health- & beautymarkt in Nederland en België. Een positie waar we trots op zijn. Ons bedrijf heeft ruim 1.250 winkels en ruim 25.000 medewerkers. Wij geven invulling aan ons motto ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod health-, beauty-, en babyartikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment producten.
Contactgegevens
-
- A.S. Watson Health & Beauty Be...
- Team Corporate Communicatie
- pers@nl.aswatson.com
- +31 318 579597
Kopieer link
https://nieuws.kruidvat.nl/226347-kruidvat-start-campagne-duurzamer-doe-er-je-voordeel-meeGerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
VIER OP VIJF NEDERLANDERS SMEREN ZICH ONVOLDOENDE IN TEGEN DE ZON
Slechts één op de vijf mensen geeft aan zich voldoende in te smeren, terwijl één derde zich zelden of nooit insmeert. Om zoveel mogelijk Nederlanders bewust te maken van het belang van een goede zo...