A.S. Watson Benelux kiest voor GroupM als haar nieuwe mediabureau. Dat is de uitkomst van een internationaal pitchtraject dat in 2022 heeft gelopen. Dit heeft tot gevolg dat A.S. Watson afscheid neemt van haar huidige mediabureau IPG Mediabrands.
GroupM wordt vanaf 1 februari verantwoordelijk voor alle werkzaamheden die betrekking hebben op strategie en inkoop van zowel offline als online media van A.S. Watson in Nederland en België. A.S. Watson, actief in de Benelux met de merken Kruidvat, Trekpleister, ICI PARIS XL, Pour Vous en Prijsmepper, is op dit moment al verbonden aan GreenHouseGroup, het online label van GroupM.
Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, licht de uitkomst van de pitch toe: “Vanuit A.S. Watson is er een duidelijke behoefte om alle mediaservices voor de toekomst te consolideren bij één mediabureau. Onze Benelux organisatiestructuur, de uitdagende ontwikkelingen binnen het medialandschap en de wens om daar flexibel op in te kunnen spelen, liggen hi er mede aan ten grondslag. In het pitchtraject heeft GroupM aangetoond deze uitdagingen het beste te begrijpen en voor ons de juiste partner te zijn voor de toekomst. We hebben er dan ook het volste vertrouwen in dat we samen onze mediastrategie verder kunnen optimaliseren. We kijken met veel dankbaarheid terug op de fijne samenwerking met IPG Mediabrands, hun betrokkenheid bij onze merken en de kwaliteit van de geleverde diensten. We zijn het team dan ook erg dankbaar.”
Maiko Valentijn, CEO GroupM: “A.S. Watson legt de lat hoog en het is voor ons een uitgelezen kans om voor hun merken innovatie uit de groep binnen de gehele Benelux-organisatie samen te brengen. Enorm trots!”
Tessa van der Starre, CEO MediaCom: “Deze pitch was de uitgelezen kans om te laten zien waar MediaCom toe in staat is. Het werk dat Greenhouse de afgelopen jaren heeft geleverd op digitale innovatie en operational excellence van 700+ campagnes per jaar is een ijzersterk fundament. Dit in combinatie met MediaCom's strategisch denkvermogen om de totale media-inzet te maximaliseren en nieuwe kansen voor merkgroei te ontdekken. Ik ben trots op deze erkenning, een bevestiging van de kracht van onze mensen!”
A.S. Watson Benelux bestaat uit de drogisterijketens Kruidvat, Trekpleister, Prijsmepper, ICI PARIS XL en Pour Vous. De keten is onderdeel van de A.S. Watson Group. De A.S. Watson Group is in 1841 in Hong Kong opgericht. Met 16.300 winkels, 130.000 medewerkers en 12 merken in 28 markten, is zij de grootste internationale health & beauty retailer ter wereld. De A.S. Watson Group maakt deel uit van CK Hutchison Holdings Limited. Deze multinational richt zich op vier kernactiviteiten – havens en gerelateerde diensten, retail, infrastructuur en telecommunicatie - in meer dan 50 landen.
Over Kruidvat Nederland
Wie kent Kruidvat niet? Bij Kruidvat winkelen wekelijks enkele miljoenen klanten. Hiermee is Kruidvat marktleider in de health- & beautymarkt in Nederland en België. Een positie waar we trots op zijn. Ons bedrijf heeft ruim 1.250 winkels en ruim 25.000 medewerkers. Wij geven invulling aan ons motto ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod health-, beauty-, en babyartikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment producten.
Contactgegevens
-
- A.S. Watson Health & Beauty Be...
- Team Corporate Communicatie
- pers@nl.aswatson.com
- +31 318 579597
Gerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Kruidvat wederom Retailer of the Year 2024-2025
Kruidvat heeft donderdag 7 november de publieksprijs Retailer of the Year 2024-2025 gewonnen. Kruidvat won deze ‘hoofdprijs’ vorig jaar (2023-2024) ook. Het is bijzonder dat een retailer de prijs t...
1 op 7 Nederlanders kan zich niet altijd dagelijkse verzorgingsproducten veroorloven
Eén op de zeven volwassen Nederlanders (15%) kampt met verzorgingsarmoede. Over verzorgingsarmoede wordt gesproken als men in de afgelopen twaalf maanden geen dagelijkse verzorgingsproducten, zoals...
KRUIDVAT UITGEROEPEN TOT ‘ABN AMRO RETAILER OF THE YEAR THE NETHERLANDS’ 2023-2024’
Kruidvat uitgeroepen tot 'ABN AMRO Retailer of the Year 2023-2024' na beoordeling van ruim 162.000 consumenten
VIER OP VIJF NEDERLANDERS SMEREN ZICH ONVOLDOENDE IN TEGEN DE ZON
Slechts één op de vijf mensen geeft aan zich voldoende in te smeren, terwijl één derde zich zelden of nooit insmeert. Om zoveel mogelijk Nederlanders bewust te maken van het belang van een goede zo...