Deze week start Kruidvat met de landelijke uitrol van een Digitaal-Out-of-Home (DOOH) netwerk. Met een bereik van gemiddeld 5 miljoen wekelijkse winkelbezoekers biedt Kruidvat adverteerders de kans om via digitale etalageschermen te adverteren en zowel Kruidvat-bezoekers als shoppers in de winkelstraat te bereiken. Met deze stap biedt Kruidvat merken zowel on- als offline advertentiemogelijkheden onder de naam OptimO. Kruidvat werkt hiervoor samen met First Impression en Global Media & Entertainment.
Met de introductie van digitale schermen in de winkeletalage zet Kruidvat een volgende stap in de wereld van retailmedia. Na de succesvolle lancering van diverse online retailmedia proposities vorig jaar, kunnen adverteerders nu ook offline inspelen op de behoeften van hun doelgroep. Met OptimO kan dit zelfs vlak voor het aankoopmoment in de winkel, om zo nog meer impact te maken.
Met dit nieuwe netwerk bereiken adverteerders zowel de Kruidvat-shoppers als het winkelend publiek dat dagelijks langs de schermen loopt. Dit maakt het netwerk geschikt voor zowel actiematige campagnes rond het aankoopmoment als voor merkcampagnes die inzetten op overweging en naamsbekendheid. Het netwerk wordt bovendien meegenomen in de eerstvolgende update van het Buitenreclame Onderzoek (BRO), waarmee het bereik van dit nieuwe netwerk inzichtelijk wordt gemaakt. Binnen drie maanden zijn 400 winkels voorzien van een scherm; dit groeit door naar 775 locaties verspreid over Nederland.
Combinatie van online en offline
“Met de uitrol van DOOH zetten we de kracht van online en offline volledig in. We bieden adverteerders nu een bijzonder krachtig omnichannel retail media netwerk – van online zichtbaarheid, digitale schermen in de winkel tot het toegankelijke maken van data uit de Kruidvat Club. Zo combineren we impactvolle kanalen met diep klantinzicht,” zegt Brenda Smith, CMO bij AS Watson Benelux.
Voor de sales van het Digitale netwerk heeft Kruidvat een partnership gesloten met Global Media & Entertainment. Met een breed en hoogwaardig netwerk zorgen zij ervoor dat adverteerders iedereen buitenshuis bereiken op elk touchpoint van de customer journey. “We zijn enorm blij met het vertrouwen dat we vanuit Kruidvat hebben gekregen”, zegt Guy Grimmelt, Marketing & Sales director bij Global. “Dit is één van de laatste écht grote retailnetwerken die in de markt beschikbaar komen. Kruidvat trekt wekelijks een enorm diverse groep shoppers en bevindt zich in de drukste winkelstraten van Nederland, waardoor je vrijwel iedereen bereikt. En daarmee kunnen we samen met OptimO een product lanceren voor zowel de merken die groot willen worden als voor hen die al groots zijn.”
Voor de installatie en beheer van de digital signage schermen werkt Kruidvat samen met First Impression. “We zijn trots dat een partij als Kruidvat ons heeft gekozen om hen te ondersteunen bij het uitrollen van hun retail medianetwerk”, zegt Stefano Fadda, Chief Commercial Officer bij First Impression. Dankzij onze ervaring in digital signage en snelle uitvoering zorgen we ervoor dat de schermen betrouwbaar functioneren en de boodschap altijd zichtbaar is.”
Over Kruidvat Nederland
Wie kent Kruidvat niet? Bij Kruidvat winkelen wekelijks enkele miljoenen klanten. Hiermee is Kruidvat marktleider in de health- & beautymarkt in Nederland en België. Een positie waar we trots op zijn. Ons bedrijf heeft ruim 1.250 winkels en ruim 25.000 medewerkers. Wij geven invulling aan ons motto ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod health-, beauty-, en babyartikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment producten.
Contactgegevens
-
- AS Watson Health & Beauty Benelux
- Team Corporate Communicatie
- pers@nl.aswatson.com
- +31 318 579597
Kopieer link
https://nieuws.kruidvat.nl/249720-kruidvat-lanceert-digital-out-of-home-netwerk-in-775-winkelsGerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Kruidvat investeert in creatieve slagkracht met opening Kruidvat Studio
Kruidvat breidt haar eigen inhouse contentproductie uit met de opening van de nieuwe Kruidvat Studio in Veenendaal.
KRUIDVAT LANCEERT ONLINE MARKETPLACE
Kruidvat lanceert Kruidvat Marketplace met uitbreiding van haar assortiment in de babycategorie van 750 naar 3000 artikelen.