Over Kruidvat Nederland
Leer ons beter kennen.
Kruidvat 'Steeds verrassend, altijd voordelig!'
Wie kent Kruidvat niet? Bij Kruidvat winkelen wekelijks enkele miljoenen klanten. Hiermee is Kruidvat marktleider in de health- & beautymarkt in Nederland en België. Een positie waar we trots op zijn. Kruidvat wil gezond, mooi en goed voelen voor iedereen bereikbaar maken. Ons bedrijf heeft ruim 1.250 winkels en ruim 25.000 medewerkers. Wij geven invulling aan ons motto ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod health-, beauty-, en babyartikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment producten.
Kruidvat eigen merk
Om de consument nog meer voordeel te bieden, heeft Kruidvat haar eigen merk ontwikkeld. Onder het eigen merk wordt een grote hoeveelheid artikelen aangeboden. Kruidvat eigenmerkproducten zijn producten met een goede kwaliteit tegen een aantrekkelijke prijs.
Historie
In 1975 is Kruidvat opgericht door de familie de Rijcke. Sinds de oprichting is een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt. Slechts acht jaar na de oprichting werd het 100ste filiaal geopend. Inmiddels hebben we 1300 winkels in Nederland én België. Kruidvat is onderdeel van de AS Watson Group. ’s Werelds grootste internationale health en beauty retailer met meer dan 17.000 winkels, 12 retailmerken in 30 markten en meer dan 130.000 medewerkers wereldwijd. Voor het boekjaar 2024 heeft AS Watson Group een omzet van ruim 24 miljard dollar geboekt. Elk jaar bedienen we meer dan 6 miljard klanten via ons O+O (offline plus online) netwerk en bieden hen hiermee een unieke winkelervaring. Meer historie is hier te lezen.
Kruidvat in cijfers
Ruim 970 winkels in Nederland
Ruim 300 winkels in België
Ruim 25.000 medewerkers
Gemiddeld vloeroppervlak: 330 m2
Het laatste Kruidvat Nederland nieuws
Elke dag een geluksmomentje met Kruidvat Moments
Kruidvat introduceert de nieuwe Kruidvat Moments verzorgingslijn: een stijlvolle collectie met een modern design en luxe geuren, ontwikkeld in samenwerking met top-parfumeurs. De lijn combineert ve...
Kruidvat lanceert Digital Out of Home-netwerk in 775 winkels
Deze week start Kruidvat met de landelijke uitrol van een Digitaal-Out-of-Home (DOOH) netwerk. Voor het eerst kunnen adverteerders retailmedia on- en offline inzetten via Kruidvat
Kruidvat investeert in creatieve slagkracht met opening Kruidvat Studio
Kruidvat breidt haar eigen inhouse contentproductie uit met de opening van de nieuwe Kruidvat Studio in Veenendaal.