Kruidvat introduceert vanaf maandag 24 juni met trots haar zomercampagne: Goed Voorbereid, Groot Voordeel. Deze keer staat de soms onaangename realiteit van de zomervakantie centraal. Op vakantie willen we allemaal het perfecte plaatje, maar in tegenstelling tot wat de vakantiefoto’s laten zien, is dit niet altijd de realiteit. Met deze nieuwe campagne laat Kruidvat zien dat een goede voorbereiding het verschil kan maken en kosten kan besparen. Met onder andere de inzet van een tv-commercial en social video’s - die in de vier weken durende campagne ook worden uitgezonden op tv - wil Kruidvat top of mind blijven bij de consument als dé plek waar je voordelig je vakantie-inkopen kunt doen. Want goed voorbereid zijn, is een groot voordeel.
Onvoorspelbare vakanties
De tv-commercial opent met Lies die haar vakantieproducten afrekent bij Kruidvat. Ze is goed voorbereid en enthousiast om op vakantie te gaan. Hierna zien we Lies en de kinderen in hun appartementje op de vakantiebestemming. Het zonnetje schijnt, je hoort de krekels en de veranda biedt uitzicht op de azuurblauwe zee. Het is ‘het perfecte plaatje’... tot ze opgeschrikt worden door een hard geluid: ‘Tsjoetsjoewa everybody!’. Lies kijkt op en ziet dat er nog geen 10 meter van het vakantiehuisje een podium voor het animatieteam staat. Maar, zoals we van Lies gewend zijn, komt Lies ondanks haar goede voorbereiding tóch voor verrassingen te staan.
Deze tv-commercial werkt niet alleen op zichzelf, maar dient als een startpunt voor een breder verhaal met Lies in de hoofdrol. Kruidvat wil haar klanten blijven inspireren en hen helpen om hun zomeravonturen zo soepel mogelijk te laten verlopen door het delen van herkenbare situaties en tips in korte video’s. Deze video’s worden gebruikt als tag-on op tv en in een social media campagne. Zo is Lies bijvoorbeeld te zien met een ogenschijnlijk perfecte vakantiefoto. De foto straalt vakantiegeluk uit, maar al snel wordt de kijker meegenomen naar het echte verhaal achter het beeld. Met een 'flits' schakelt de video over naar de minder perfecte momenten die Lies tijdens haar vakantie ervaart.
“We begrijpen dat het leven niet altijd perfect is, en dat geldt ook voor een zomervakantie”, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat. “Met deze campagne willen we laten zien dat je met de juiste voorbereiding en de producten van Kruidvat klaar bent voor bijna elke situatie, hoe onverwacht die ook mag zijn. Hiermee willen we top of mind awareness voor Kruidvat creëren als dé plek om je optimaal voor te bereiden”.
De campagne wordt – naast de inzet van tv-commercials, online en social videos – compleet gemaakt met radiocommercials en een influencer campagne. Ook helpt Kruidvat haar klanten met een handige vakantiechecklist en is er een speciale winactie voor Kruidvat Club leden. In de winkel worden klanten via POS materiaal naar alle zomervakantieproducten geleid voor de perfecte vakantievoorbereiding.
Over Kruidvat Nederland
Wie kent Kruidvat niet? Bij Kruidvat winkelen wekelijks enkele miljoenen klanten. Hiermee is Kruidvat marktleider in de health- & beautymarkt in Nederland en België. Een positie waar we trots op zijn. Ons bedrijf heeft ruim 1.250 winkels en ruim 25.000 medewerkers. Wij geven invulling aan ons motto ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod health-, beauty-, en babyartikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment producten.
Contactgegevens
-
- A.S. Watson Health & Beauty Be...
- Team Corporate Communicatie
- pers@nl.aswatson.com
- +31 318 579597
Gerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Kruidvat geeft gezicht aan verzorgingsarmoede
Kruidvat maakt verzorgingsarmoede bespreekbaar. Met een aangrijpende video geeft Kruidvat een gezicht aan mensen die kampen met verzorgingsarmoede.
Kruidvat stimuleert klanten een stapje duurzamer te doen
Kruidvat introduceert komende week een gloednieuwe campagne: "Een stapje duurzamer, doe er je voordeel mee". Bij verduurzamen denken we vaak aan grote aanpassingen, maar ook de kleine stapjes maken...
Kruidvat verstevigt beautypositie met nieuwe campagne
Vanaf aanstaande maandag trapt Kruidvat af met haar gloednieuwe ‘Beautytrends volg je met Kruidvat’ campagne in Nederland en België.
ONTDEK DE TRENDS VAN HET NIEUWE BEAUTYSEIZOEN MET KRUIDVAT
Voor de 2024 beauty trend update werkt Kruidvat samen met verschillende creators in de beautywereld - waaronder Daphne Hardijzer - en verzamelden ze de leukste trends voor komend seizoen.