Kruidvat geeft gezicht aan verzorgingsarmoede

Kruidvat Pure Luxe NL.mp4

Kruidvat maakt vandaag, op Wereldarmoededag, verzorgingsarmoede bespreekbaar. Dat doet Kruidvat met een aangrijpende video waarin het mensen die kampen met verzorgingsarmoede een gezicht geeft. Maar liefst 1 op de 7 Nederlanders* leeft namelijk in verzorgingsarmoede: voor deze mensen zijn dagelijkse verzorgingsproducten zoals shampoo, douchegel of deodorant niet vanzelfsprekend. Verzorgingsarmoede is helaas nog een relatief onbekend probleem. Zowel de fysieke en psychologische gevolgen van verzorgingsarmoede zijn echter groot.

We spreken over verzorgingsarmoede als iemand in de afgelopen twaalf maanden geen dagelijkse verzorgingsproducten, zoals tandpasta, wasmiddel of deodorant kon kopen vanwege een tekort aan financiële middelen. Uit onderzoek van Kruidvat en Armoedefonds blijkt dat mensen die in verzorgingsarmoede leven het belangrijk vinden dat er meer bewustwording voor het probleem komt. Met een brede campagne zet Kruidvat een nieuwe stap in de strijd tegen verzorgingsarmoede.

Citroenen als deodorant

In de bewustwordingscampagne staan verhalen van mensen die dagelijks met verzorgingsarmoede te maken hebben centraal. Door deze persoonlijke verhalen in een aangrijpende video te delen, wil Kruidvat de zichtbaarheid van dit maatschappelijke probleem vergroten. In de video vertellen mensen, die dagelijks met verzorgingsarmoede te maken hebben, openhartig over de impact op hun dagelijks leven. Zo onthult één van de ervaringsdeskundigen dat hij sneller over straat loopt, zodat mensen niet zien dat hij roos heeft. Een ander deelt dat zij soms genoodzaakt is om citroenen te gebruiken onder de oksels, omdat ze niet de financiële middelen heeft om douchegel aan te schaffen. 'Op dit moment is het niet vanzelfsprekend om voor mezelf te zorgen. Ik kom heel veel producten tekort. Daardoor gaat mijn zelfvertrouwen omlaag. En júist voor die producten die je meer zelfvertrouwen en een warm gevoel geven, heb je de middelen niet.'

"Met deze openhartige verhalen geven we de mensen achter de cijfers een gezicht en creëren we meer bewustwording voor dit grote, maatschappelijke probleem", zegt Ed van de Weerd, CEO van AS Watson Health & Beauty Benelux, waar Kruidvat onderdeel van is. ''Persoonlijke verzorging zou immers voor iedereen toegankelijk moeten zijn, daar dragen we graag aan bij."Samen in actieOok organiseert Kruidvat wederom de ‘Samen in Actieweken’.

Van 21 oktober tot en met 3 november 2024 kan iedereen een steentje bijdragen in de strijd tegen verzorgingsarmoede. Kruidvat klanten ontvangen bij aankoop van een deelnemend product één product gratis en Kruidvat doneert, samen met een aantal partners, hetzelfde product aan gezinnen in armoede: een 1+1+1 actie. Daarnaast ontvangen duizenden mensen via het Armoedefonds een Kruidvat Health & Beautykaart ter waarde van 25 euro. Hiermee kunnen ze persoonlijke verzorgingsproducten kopen in een Kruidvat winkel. Ook kunnen klanten vanuit de Kruidvat Club hun spaarpunten doneren aan het Armoedefonds. Voor meer informatie over de video, het onderzoek naar verzorgingsarmoede en de Samen in Actie weken, kun je terecht op www.kruidvat.nl/verzorgingsarmoede.

Over Kruidvat Nederland

Wie kent Kruidvat niet? Bij Kruidvat winkelen wekelijks enkele miljoenen klanten. Hiermee is Kruidvat marktleider in de health- & beautymarkt in Nederland en België. Een positie waar we trots op zijn. Ons bedrijf heeft ruim 1.250 winkels en ruim 25.000 medewerkers. Wij geven invulling aan ons motto ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod health-, beauty-, en babyartikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment producten.

Contactgegevens

Gerelateerde thema's

Ontvang het laatste Kruidvat Nederland nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL