- De meeste Nederlanders beginnen op tijd met de voorbereiding: 36% start 2 tot 4 weken en 17% zelfs al 1 tot 2 maanden voor vertrek
- Gen Z scoort zowel hoog op plannen (35%) als op last-minute shoppen (22%) Voor veel Nederlanders begint de zomervakantie al weken voor vertrek, met het inslaan van zonbescherming, muggenspray en opblaasartikelen. Uit onderzoek van DVJ Insights in opdracht van Kruidvat* blijkt dat 81% enthousiast wordt van de voorbereiding op de zomervakantie, al ervaart 38% ook stress. En 37% vergeet steevast iets belangrijks - zoals tandpasta, pleisters of aftersun. Gelukkig helpt de handige checklist van Kruidvat om zorgeloos op reis te gaan.
Welk vakantietype ben jij? Van relaxte reiziger tot Excel-planner
We hebben allemaal onze eigen stijl als het gaat om koffers inpakken. Ken je die persoon die drie maanden van tevoren al zijn ondergoed en sokken inpakt? Of juist die persoon die pas de avond voor vertrek een zonnebril in de tas gooit? Uit onderzoek van Kruidvat komen vijf herkenbare vakantietypes naar voren:
De relaxte reiziger (37%) - “Ik zie wel hoe het loopt; het komt meestal wel goed.”Vooral Babyboomer (44%), Gen Z en Gen X (41%) typeren zichzelf zo.
De planner (30%) – “Alles ruim van tevoren geregeld, vaak met een Excel-lijst.” Gen-Z (35%) scoort hier het hoogst, nog boven Gen Y (33%) en Gen X (30%).
De perfectionist (12%) - “Liever te veel dan te weinig, alles dubbel ingepakt.”Generatie Y (20%) en Millennials (13%) herkennen zich hierin het meest.
De last-minute shopper (11%) - “Ik stel veel uit en moet vlak voor vertrek nog van alles regelen.” Gen-Z (22%) en Millennials (19%) scoren hier opvallend hoog.
De minimalist (10%) - “Zo licht en efficiënt mogelijk ingepakt.” Babyboomers (18%) pakken het meest minimalistisch in, gevolgd door Gen Y (14%).
Wat blijkt? Er zijn vooral twee kampen: het relaxte type en de planner. Verrassend genoeg combineert Gen Z deze twee stijlen moeiteloos: ze plannen én shoppen last-minute.
76% van de Nederlanders vindt zichzelf redelijk tot zeer georganiseerd als het gaat om vakantievoorbereidingen. De meeste mensen beginnen ook op tijd met inpakken: 36% ruim 2 tot 4 weken van tevoren, en 17% zelfs al 1 tot 2 maanden voor vertrek. En als ze iets vergeten zijn dat vaak essentiële toiletartikelen zoals tandpasta (12%), aftersun (13%), paracetamol/medicijnen (10%) en pleisters (12%). Geen paniek: wie iets mist, koopt het meestal gewoon op de bestemming. Maar vertrouwde producten meenemen geeft wél rust. Bijna de helft (47%) doet dat bewust, om niets aan het toeval over te laten.Het onderzoek maakt deel uit van de nieuwe zomercampagne van Kruidvat ‘Inslaan vóór we op vakantie gaan’. Met de beste deals en een handige checklist zorgt Kruidvat ervoor dat consumenten goed voorbereid op pad gaan, of ze nu met de caravan naar de kust rijden of naar een tropisch oord vertrekken.
Over Kruidvat Nederland
Wie kent Kruidvat niet? Bij Kruidvat winkelen wekelijks enkele miljoenen klanten. Hiermee is Kruidvat marktleider in de health- & beautymarkt in Nederland en België. Een positie waar we trots op zijn. Ons bedrijf heeft ruim 1.250 winkels en ruim 25.000 medewerkers. Wij geven invulling aan ons motto ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod health-, beauty-, en babyartikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment producten.
Contactgegevens
-
- AS Watson Health & Beauty Benelux
- Team Corporate Communicatie
- pers@nl.aswatson.com
- +31 318 579597
Gerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Op Kruidvat Merk kun je blijven rekenen
Kruidvat trapt op 30 december a.s. haar nieuwe campagne af waarin haar eigenmerkproducten drie weken lang centraal staan.
Feel good: dit is de nieuwe kerstcommercial van Kruidvat met Lies en hondje Costa in de hoofdrol
Wie aan kerst denkt, denkt aan gezelligheid en samenzijn rond de kerstboom, het geven en krijgen van cadeaus en verrassingen.
Kruidvat geeft gezicht aan verzorgingsarmoede
Kruidvat maakt verzorgingsarmoede bespreekbaar. Met een aangrijpende video geeft Kruidvat een gezicht aan mensen die kampen met verzorgingsarmoede.
Kruidvat stimuleert klanten een stapje duurzamer te doen
Kruidvat introduceert komende week een gloednieuwe campagne: "Een stapje duurzamer, doe er je voordeel mee". Bij verduurzamen denken we vaak aan grote aanpassingen, maar ook de kleine stapjes maken...