- Kruidvat presenteert nieuwe kerstcampagne ‘Iedereen verdient een mooie kerst’
- Kruidvat komt met speciaal kerstnummer: ‘Sing along for Christmas’ om geld op te halen voor het Armoedefonds
- 15.000 gezinnen in armoede ontvangen een Kruidvat Health & Beautykaart t.w.v. 25 euro
Kruidvat geeft vandaag het startsein voor haar hartverwarmende kerstcampagne ‘Iedereen verdient een mooie kerst’. De voordeeldrogist roept alle Nederlanders op om zoveel mogelijk geld op te halen voor mensen die in Nederland in armoede leven. Kruidvat is hiervoor recent een structurele samenwerking aangegaan met het Armoedefonds. 15.000 gezinnen ontvangen een Kruidvat Health & Beautykaart. In de kerstcampagne vraagt Kruidvat Nederland mee te helpen, bijvoorbeeld door het aanschaffen van de Kruidvat limited edition showergel, het doneren van spaarpunten en zelfs met een speciaal kerstnummer waarin Miss Montreal meezingt. De opbrengst komt ten goede aan gezinnen die moeite hebben om financieel rond te komen.
De feestdagen zijn duur en dit merken helaas veel mensen. Kruidvat vindt dat iedereen een mooie kerst verdient. Dat geldt óók voor mensen die niet de luxe hebben om tijdens kerst uit te pakken. “Wij willen het voor iedereen mogelijk maken om van deze feestdagen iets moois te maken. Onder andere door alle dagelijkse verzorgingsproducten en cadeauproducten zo voordelig mogelijk te maken. Helaas is er een grote groep mensen voor wie ook dát niet betaalbaar is. Maar liefst zes op de tien huishoudens in Nederland heeft moeite om rond te komen. Kruidvat wil er voor iedereen zijn en daarom starten we deze campagne”, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience, van Kruidvat. “Daarnaast bieden we gezinnen in armoede óók op langere termijn een steuntje in de rug en introduceerden we de Kruidvat Health & Beauty kaart. Met deze kaart t.w.v. 25 euro kunnen 15.000 gezinnen in Nederland dagelijkse verzorgingsproducten zoals shampoo, tandpasta en luiers kopen bij Kruidvat. Zo helpen we ook deze groep mensen zich gezond, mooi en goed te voelen.”
Om voor het Armoedefonds zo veel mogelijk geld op te halen, geeft Kruidvat vandaag het startsein voor een hartverwarmende kerstcampagne. In de nieuwe tv-commercial van Kruidvat komt het gezin van hoofdrolspeelster Lies daarom op het idee om een kerstnummer te maken. ‘Sing along for Christmas’ wordt geboren, meegezongen door Miss Montreal en de Vlaamse zanger Metejoor. In de aanloop naar de feestdagen zet Kruidvat alles op alles om een kersthit te scoren. Het kerstnummer uit de commercial is te streamen via de bekende streamingsplatformen, zoals Spotify. Het is te vinden onder de titel ‘Sing along for Christmas’ of te scannen via de QR codes die verspreid worden voor deze campagne. De opbrengst van alle streams gaat naar het Armoedefonds. Ook wordt Nederland door bekende influencers zoals Emma Heesters en Danny Froger via TikTok Duets en andere kanalen geactiveerd om mee te zingen met ‘Sing along for Christmas’.
“Kerst gaat over samen zijn, samen eten en gezelligheid, maar dat is helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend. We zijn dan ook ontzettend blij met deze bijzondere kerstcampagne van Kruidvat. We hopen dat zoveel mogelijk mensen zich bij de oproep van Kruidvat aansluiten en meezingen met ‘Sing along for Christmas’. Zo kunnen we kerst met zijn allen bijzonder maken voor mensen die een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken”, vertelt Henk de Graaf, Directeur van het Armoedefonds.
Daarnaast introduceert Kruidvat vanaf vandaag de limited edition van de ‘Kruidvat Sing Along Showergel’ (€0,99) met een speciale QR-code die verwijst naar het nummer van Kruidvat op Spotify. Op deze manier laat Kruidvat heel Nederland uit volle borst meezingen onder de douche. De volledige opbrengst van de showergel gaat naar het Armoedefonds. Ook kan iedereen met een Kruidvat Voordeelclubkaart tijdens deze campagne de gespaarde punten doneren aan gezinnen die een extraatje goed kunnen gebruiken. Kruidvat verdubbelt bovendien de donatie.
De kerstcommercial en meer informatie is terug te vinden op www.kruidvat.nl/armoedefonds.
Het kerstnummer is te streamen via Spotify Sing Along for Christmas.
Over Kruidvat Nederland
Wie kent Kruidvat niet? Bij Kruidvat winkelen wekelijks enkele miljoenen klanten. Hiermee is Kruidvat marktleider in de health- & beautymarkt in Nederland en België. Een positie waar we trots op zijn. Ons bedrijf heeft ruim 1.250 winkels en ruim 25.000 medewerkers. Wij geven invulling aan ons motto ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod health-, beauty-, en babyartikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment producten.
Contactgegevens
-
- Aïcha Moussaoui
- Adviseur Externe Communicatie
- A.Moussaoui@nl.aswatson.com
- +31 (0)612031687
-
- Sander Khouw
- Corporate Communicatie/ Woordvoering
- S.Khouw@nl.aswatson.com
- +31 (0)611 645 688
Kopieer link
https://nieuws.kruidvat.nl/232969-kerst-bij-kruidvat-help-mee-om-gezinnen-in-armoede-te-steunenGerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Kruidvat geeft gezicht aan verzorgingsarmoede
Kruidvat maakt verzorgingsarmoede bespreekbaar. Met een aangrijpende video geeft Kruidvat een gezicht aan mensen die kampen met verzorgingsarmoede.
Kruidvat stimuleert klanten een stapje duurzamer te doen
Kruidvat introduceert komende week een gloednieuwe campagne: "Een stapje duurzamer, doe er je voordeel mee". Bij verduurzamen denken we vaak aan grote aanpassingen, maar ook de kleine stapjes maken...
Kruidvat lanceert nieuwe zomercampagne: ‘Perfecte Voorbereiding voor de Imperfecte Vakantie’
Kruidvat introduceert vanaf maandag 24 juni met trots haar zomercampagne: Goed Voorbereid, Groot Voordeel. Deze keer staat de soms onaangename realiteit van de zomervakantie centraal.
Kruidvat verstevigt beautypositie met nieuwe campagne
Vanaf aanstaande maandag trapt Kruidvat af met haar gloednieuwe ‘Beautytrends volg je met Kruidvat’ campagne in Nederland en België.
ONTDEK DE TRENDS VAN HET NIEUWE BEAUTYSEIZOEN MET KRUIDVAT
Voor de 2024 beauty trend update werkt Kruidvat samen met verschillende creators in de beautywereld - waaronder Daphne Hardijzer - en verzamelden ze de leukste trends voor komend seizoen.