Kruidvat verstevigt beautypositie met nieuwe campagne

Amsterdam, 22 maart 2024 - Vanaf aanstaande maandag trapt Kruidvat af met haar gloednieuwe ‘Beautytrends volg je met Kruidvat’ campagne in Nederland en België. Met de campagne wil de retailer haar positie als autoriteit op het gebied van beauty, voor zowel Generatie Z als oudere generaties, verstevigen. Door middel van een duale strategie in de campagne worden beide doelgroepen optimaal bereikt. Terwijl Generatie Z vaak al vertrouwd is met de nieuwste beautytrends en bijbehorende ‘beautyslang’, begrijpt Kruidvat dat deze soms niet helemaal te volgen zijn voor de wat oudere generaties. De nieuwste campagne vertaalt ‘beautyslang’ naar begrijpelijke taal, zodat iedereen de laatste beautytrends kan volgen. Zo maakt Kruidvat het nieuwste in beauty, voor de mooiste prijs, betaalbaar én toegankelijk voor iedereen.

campagne on fleek.png
  • png

Nieuwe tv-commercial met Lies 

In de gloednieuwe tv-commercial zien we dat moeder Lies niet helemaal op de hoogte is van de allernieuwste beautytermen van haar dochters Anna en Livi. Zo zien we Anna en Livi een ‘Get Ready With Me’ vlog opnemen, experimenteert een van de dochters met de beautytrend ‘mascara cocktailing’ en bezoeken ze samen een Kruidvat winkel om de nieuwste en trending beautyproducten te kopen om je wenkbrauwen helemaal ‘on fleek’ te maken. Ondanks de poging van Lies om mee te gaan in de beautyslang verloopt dit niet geheel soepel.

“Met deze nieuwe campagne laten we op een ludieke manier de verschillen tussen generaties zien als het gaat om beautytaal en -trends. Termen als ‘mascara cocktailing’ en ‘skinimalism’ zijn voor veel mensen negen van de tien keer abracadabra. Met deze campagne willen we ervoor zorgen dat echt iedereen de laatste beautytrends en innovaties kan volgen”, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat.

360-graden marketingcampagne

“We hebben een doordacht campagneplan om verschillende generaties optimaal te bereiken waaronder de uitdagende Generatie Z. De inzet van kanalen en de budgetverdeling zijn hierbij cruciaal geweest. Generatie Z bereiken we vooral online en via influencers. Bijvoorbeeld met een Beauty Trend Academy waarvoor een groep influencers is uitgenodigd voor diverse workshops en een presentatie over de laatste beautytrends. Andere generaties bereiken we onder andere via Lies op tv, de huis-aan-huis reclamefolder en POS-materialen in onze winkels”, vervolgt Smith. “Daarnaast zetten we ook OOH, radio en PR in. Kortom een 360-graden marketingcampagne waarbij we verschillende doelgroepen willen binden.”  Meer informatie over de campagne is terug te vinden op kruidvat.nl/beautytrends.

Over Kruidvat Nederland

Wie kent Kruidvat niet? Bij Kruidvat winkelen wekelijks enkele miljoenen klanten. Hiermee is Kruidvat marktleider in de health- & beautymarkt in Nederland en België. Een positie waar we trots op zijn. Ons bedrijf heeft ruim 1.250 winkels en ruim 25.000 medewerkers. Wij geven invulling aan ons motto ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod health-, beauty-, en babyartikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment producten.

Contactgegevens

Gerelateerde thema's

Ontvang het laatste Kruidvat Nederland nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL